מה עושים אם אני הצד הפוגע בתאונת דרכים?

מערכת שורש  ט תמוז, תשעו  7/15/2016

מה נכון לעשות אם אני הצד הפוגע בתאנות דרכים?
.......................

מה עושים אם אני הצד הפוגע בתאונת דרכים?

מדי יום מתרחשות בישראל תאונות דרכים רבות, אנחנו שומעים בחדשות רק על תאונות בהן, חס וחלילה, נהרגים אנשים או נפצעים בצורה קשה, אך מעבר לתאונות אלו, מתרחשות בישראל לא מעט כאלה בהם נפגעים אנשים בצורה פיזית.

במקרה ואתם מעורבים בתאונת דרכים ואתם הצד הפוגע, אז עליכם לבצע שורה של פעולות, בשלב הראשון עליכם ליידע את סוכן הביטוח שלכם ולבדוק האם הפוליסה שעומדת לרשותכם מבטחת את הנזק שנגרם וכיצד החברה יכולה לעזור לכם במקרה. השלב השני חשוב מאוד וזה לפנות אל עורך דין תעבורה שיגן עליכם.

לפני כן שאתם עושים כך, חשוב לדעת כיצד להתנהג בזירת התאונה על מנת שלא תעמדו לאחר מכן במצב לא נעים. ראשית אסור לכם בשום פנים להודות, כל הודאה מצידכם עלולה לשמש כנגדם בבית משפט, בוודאי אם הצד השני הקליט אתכם. שנית, תתעדו הכל, תצלמו את הרכב, תצלמו את הסביבה, תצלמו את הצד הנפגע. כל צילום כזה יוכל לעזור לכם בעת המשפט. לצד התיעוד, אל תשכחו לקחת פרטים מהצד הנפגע, בדיוק כמו שהוא ייקח מכם, על מנת שתוכלו ליצור איתו קשר ולהמשיך את ההתדיינות ביניכם דרך עורכי דין וסוכני ביטוח.

מדוע חשוב לקחת עורך דין תעבורה

מאחר ואתם הצד הפוגע, יש סבירות גבוהה שהצד השני ירצה לתבוע אתכם. במידה ונגרם נזק לרכב שלו, ייתכן מאוד שהתביעה תהיה בבית דין תעבורה או בבית משפט לתביעות קטנות. התביעה יכולה להיות על הנזק הכלכלי שנגרם לו, תוך דרישה מצידו שתשלמו ואולי אף מעבר לכך (שלילת רישיון או נקודות חובה). עורך דין תעבורה יוכל לעזור לכם לעמוד בתביעה זו, הוא יוכל לייצג אתכם נאמנה במשפט.

ייצוג של עורך דין תעבורה כולל בין היתר, הכנה למשפט, ניתוח ראיות, עמידה מול השופט, הצגת טיעונים ובמידת הצורך גם ניהול מו"מ עם הצד השני. כאמור, כל אחד מהדברים הנ"ל הוא חשוב ומהותי בשביל שתוכלו לצאת מבית המשפט מנצחים.

כשאתם מחליטים לקחת עורך דין תעבורה, חשוב מאוד לבדוק מה הניסיון שלו במשפטים כמו שלכם וכן מה מידת הזמינות שלו לייצוג שלכם בבית המשפט. אומנם מדובר במשפטים קטנים לכאורה, אך הם דורשים זמן הכנה וזמן ייצוג, לכן חשוב לדעת האם עורך דין יכול להיות זמין עבורכם באופן מיידי.

מבחינת עלויות הרי שהדבר תלוי, בדרך כלל נקבע שכר טרחה מראש, רק אם אתם הצד הנפגע יש סבירות שעורך הדין יסכים לקבל אחוז מסוים מהפיצוי שאתם אמורים לקבל במקום שכר טרחה או במקום חלקו.

לסיום, אם עברתם תאונת דרכים, אל תהססו, תשכרו עוד היום גורם מקצועי שילווה וינחה אתכם ולבסוף גם ייצג אתכם בבית המשפט, רק כך תוכלו לצאת מנצחים.